Малишко Тетяна Валеріївна – учитель української мови й літератури
та світової
літератури.
Педагогічне кредо:
"Я – учитель , і дітям себе віддаю. Шукаю ,
знаходжу , радію , горю .
І тверджу , що зробиш , бо можеш".
Життєве кредо:
«Щоб бути Великим – треба
бути людиною
Великої ідеї та великого характеру»
З досвіду роботи Т.
В. Малишко, учителя української мови й літератури та світової літератури
навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №25,
природничо-математичний ліцей» Кіровоградської міської ради Кіровоградської
області.
Проблема над якою
працюю: «Феномен журналістики на уроках словесності як засіб розвитку творчої
діяльності учнів».
Стаж: 3 роки
Методи та прийоми, що використовую у своїй роботі:
1) метод "якби.." передбачає опис
змін із певної проблеми, наприклад, вивчаючи в 5 класі китайську народну казку
«Пензлик Маляна», можна запропонувати дітям дати відповідь на таке запитання:
Якби у кожного з вас був чарівний пензлик, щоб ви намалювали: а)якби були
художником?; б) якби були керівником країни. Також, вивчаючи індійську
народну казку «Фарбований шакал», учням пропонується написати фанфінік
(Drabble) на тему: «Якби шакал не завив, яким би було йогоподальше буття»;
2) метод
"аглютинації", наприклад, при вивчені хайку
пропонуємо дітям або самостійно скласти хайку, або використовувати
запропоновані сезонні слова для складання «гномічної» поезії;
3) метод "придумування",наприклад, теоретичну вступну статтю в підручнику
перетрансформуйте в художній стиль;
4) метод "емпатії", наприклад,вивчаючи повість М.
Твена «Пригоди Тома Сойєра», пропонуємо дітям написати твір «Як би я вчинив у ролі Тома після побаченого на
кладовищі»;
5) метод «компаративного аналізу». «Образ сонця в казках народів світу». При вивчені вірша Дж. Родарі
«Листівки з видами міст» (світова література 6 клас (за новою програмою).Пропоную
порівняти «глянцевий» погляд на Італію та справжній,нештучний. На матеріалі
теми та ідеї вірша учні 6 класу виконують дослідницьке завдання:
показати фотонарис
місць м. Кіровограда з «глянцем» та ті, які потребують уваги громади. Таким
чином, порушуємо злободенні проблеми
кіровоградського соціуму та привертаємо увагу до проблем екологічної
навколишньої дійсності, досліджуємо культурний узус жителів міста.
6) метод
"евристичних запитань", адже лише у такий спосіб
можна зробити "відкриття" на уроці;
7) метод
"конструювання понять", наприклад, на уроках з української мови доцільно запропонувати таке завдання: поясніть
лексичне значення слова, користуючись синонімами, а тоді порівняйте його із статтею із тлумачного словника. Також метод конструювання правил, наприклад,
чому слово мавпячий пишеться
з апострофом,а п’ять – без апострофа? Поясніть різницю в написанні слів: Парасчин
та Прісьчин; неньчин та мамчин;
8) метод
"гіпотез", де учні пропонують
версії, припущення щодо певного лінгвістичного явища. Так на уроках
РМ пропонується тема для власного висловлювання: "Що станеться,
коли Internet стане мислити як людина?";
9) метод "лінгвістичної інтуіції". Цей метод корисно застосовувати
при написанні попереджувальних диктантів;
Участь у конкурсах:
Як член журі із журналістики на регіональному конкурсі «Міс освіта» (2011р);
ІІІ місце в обласному конкурсі
«Найкращий конспект з української мови на матеріалі про війну» (2010 р.);
Як
науковий керівник у конкурсі-захисті МАН науково-дослідницьких робіт з
української мови – результат учениці ІV
місце (2012-2013 н.р.) – Лукаш Тамара Миколаївна; Підготовка учнів на
регіональний конкурс «Золоті розсипи слова». Результат – учениця зайняла ІІІ
місце (2012-2013 н.р.) – Чередник Діана Миколаївна. Участь у проекті «Скул.тв»
(2012-2013 н.р.) – ІІІ місце; Підготувала проект з 5-Б класом «Діти п’ятого
сонця»
Комментариев нет:
Отправить комментарий